Pod naslovom “U razvijenim županijama učenici znaju više nego u nerazvijenima, a djeca u gradovima imaju bolje rezultate nego djeca sa sela” tjedni prilog Jutarnjeg lista Magazin od 25. 9. 2010. objavljuje tekst dr. sc. Josipa Burušića iz Centra za istraživanje znanja, obrazovanja i ljudskog kapitala Instituta društvenih znanosti Ivo Pilar.
![]() |
![]() |
– Jednako obrazovanje svima? Ne baš, Jutarnji list – Magazin, 25. rujna 2010., str. 28-29. (pdf)
O istraživanju: “Budući da imamo priliku razmatrati neke podatke koji upućuju na dosege pojedinih jedinica lokalne samouprave u možda najvažnijem kontekstu – obrazovanju, onda je ovo dobra prigoda da provjerimo uporabljivost indeksa razvijenosti. Najlakše ćemo to učiniti kombiniranjem pokazatelja razvijenosti s rezultatima istraživanja koje smo vodili, a koji predstavlja sveobuhvatno istraživanje uspješnosti osnovnih škola. Istraživanje je organizirano i provedeno tijekom tri godine u svim redovnim osnovnim školama u Hrvatskoj, i to među učenicima četvrtih i osmih razreda. U istraživanju je sudjelovalo gotovo 100.000 učenika i 14.000 učitelja…”
– Jednako obrazovanje svima? Ne baš, Jutarnji list – Magazin, 25. rujna 2010., str. 28-29.