Naslovnica SiteMap

matematika-ljudskog-zivota
pravo-na-sada


hr-excellence
Knjižnica instituta-katalog
knjiznica-twitter

Objavljena knjiga dr. sc. Darka Polšeka CONTRA PAEDAGOGICOS


Kao 20. knjiga Biblioteke Studije Instituta društvenih znanosti Ivo Pilar objavljena je knjiga dr. sc. Darka Polšeka CONTRA PAEDAGOGICOS. Ideja o liberalnom obrazovanju. Premda se knjiga može svrstati u "akademsku ladicu sociologije obrazovanja", prema autorovim riječima, "knjigu treba čitati kao preispitivanje uloge nastavnika, profesora i znanstvenika u širem javnom kontekstu..." - Iz recenzija

Contra nasl  

"... glavni krivac za stanje u visokom školstvu naše zemlje nisu ni globalizacija ni navodno korumpirana vlast, već potpuna nesposobnost naše akademske „zajednice“ i javnosti da realistično procijeni trenutačno i dugoročno socijalno stanje Hrvatske i ulogu visokoga školstva u njezinom razvoju, nesposobnost samoorganizacije, upravljanja i donošenja ispravnih dugoročnih rješenja u vlastitom sektoru, a potom i u Hrvatskoj u cjelini..."
- dr. sc. Darko Polšek


Darko Polšek
CONTRA PAEDAGOGICOS. Ideja o liberalnom obrazovanju
Biblioteka STUDIJE – Knjiga 20.
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar
Zagreb, 2015. – Str. 230.
ISBN 978-953-6666-92-8

Omot / Impresum / Sadržaj / Iz recenzija


 
Sadržaj


Omot / Impresum / Sadržaj 

Uvod

SVJETSKI I EUROPSKI KONTEKST RASPADA ŠKOLSTVA
Je li "društvo znanja" bila iluzija?
Uloga društva znanja u stvaranju europske krize
Zašto ne možemo izići iz obrazovne krize?

BOLOGNA, MON AMOUR
Kriza sveučilišta
Nenamjeravane posljedice "bolonje": birokracija važnija od nastave
Novi izazovi visokog obrazovanja
Trostruka uzvojnica akademske (ne)odgovornosti

TRŽIŠTE, NEREDI, ŠKOLARINE
Neredi i školarine: nova nelagoda u kulturi
Studentski protest i stanje visokog školstva u Hrvatskoj
Uzroci studentskih protesta u Europi i kod nas
Nečastivi na Filozofskom fakultetu
Nekoliko teza u povodu prosvjeda studenata na Filozofskom fakultetu
Što je akademsko tržište?
Kako bi izgledalo neoliberalno školstvo (da ga imamo)?

POSLANICE BOLONJCIMA

LIBERALNA IDEJA ŠKOLSTVA
Liberalna ideja školstva
Gdje su djeca liberalne filozofije?
Prema trećoj generaciji sveučilišta

RIJEČ NA KRAJU

Zahvale
Summary
About the Author

>>> Puni tekst knjige

 

 
Iz recenzija

Autorove teze o liberalizaciji i privatizaciji školstva, kompetitivnosti znanja i obrazovanja te odgovornosti nižih institucionalnih razina u izvođenju nužnih promjena oduvijek su bile kontroverzne ali i potrebne kako bi šira i znanstvena javnost mogle donijeti pravilniju procjenu kakvo nam je školstvo potrebno. Iz tekstova je vidljivo da sporovi o smjerovima reformi u visokome obrazovanju nisu isključivo hrvatska boljka. Polšekova je teza da današnja akademska nelagoda potječe iz neslaganja oko zadaća znanosti, znanja i obrazovanja, i to u svjetskim razmjerima.

Vjekoslav Afrić

Polšek je provokativan, naročito kad zagovara liberalizaciju i deregulaciju školstva, kao i u kritici velikih europskih programa ostvarenja društva znanja. U tekstovima se jasno detektira opća nelagoda domaće i svjetske akademske javnosti zbog neuspjeha reformskih procesa, koja velikim dijelom potječe iz situacije u kojoj komercijalizacija znanja postaje sve istaknutiji imperativ. Autor se usredotočuje na domaće institucije i njihovu razmjerno nejaku sposobnost adaptacije koja stvara dodatne probleme u ostvarivanju realističnih ciljeva kao što su odgovornost prema javnosti i poreznim obveznicima. Problemi koje često smatramo "domaćima", drži autor, predstavljaju izazove i za mnogo razvijenije akademske zajednice. U tom je smislu knjiga Contra paedagogicos iznimno aktualna i relevantna.

Stjepan Jagić

Autor pojašnjava kako se obrazovna sredstva često troše neracionalno, kako je povrat obrazovnih investicija često nedovoljan i kako se obrazovanju pristupa kao da administrativne mjere same po sebi donose željen učinak. Danas se često misli kako su bolonjski proces i "neoliberalizacija obrazovanja" najveći krivci za neuspjeh hrvatskog i europskog visokog školstva, no Polšek argumentirano dokazuje suprotno. Riječ je o vrlo zanimljivoj, korisnoj i vrijednoj knjizi autora koji odlično poznaje problematiku. 

Predrag Bejaković

 

 

Institut društvenih znanosti Ivo Pilar © 2008-2016 | Impressum | Izrada web stranica: Vega Intro