Kada mladi prestaju vjerovati da je inženjersko zanimanje odličan izbor?

Institut društvenih znanosti Ivo Pilar provodi projekt Kada mladi prestaju vjerovati da je inženjersko zanimanje odličan izbor za njih?

Hep

Moderna društva prepoznaju važnost obrazovanja u osiguravanju ekonomskog prosperiteta, kvalitete života i blagostanja svojih članova i ukupnog društva. Ne čudi što danas postoje brojne međunarodne usporedbe postignuća učenika (npr. PISA, PIRLS, TIMS), kako bi se prikupilo što više informacija na temelju kojih je moguće poboljšati obrazovanje i učiniti da bude bliže potrebama društva i gospodarstva.

Jedan je od izraženijih problema u razvijenim društvima nezainteresiranost učenika i mladih za inženjerska zanimanja, općenito njihov smanjen interes za znanost, tehnologiju, matematiku i fiziku. Taj je problem američka Nacionalna zaklada za znanost označila akronimom STEM – “science, mathematics, engineering, and technology”. On je prisutan i kod učenika i kod učenica, s nešto većom zastupljenošću učenica. Brojne su štetne posljedice koje taj problem ima na različitim razinama, poglavito na razini nacionalnih ekonomija. Stoga ne čudi što je SAD počeo sve ozbiljnije razmatrati i rješavati ovaj problem i od 90-ih godina do danas osmislio niz programa i inicijativa. I Europska unija je na inicijativu Europske komisije započela s ciljanim aktivnostima, primarno usmjerenim na ICT sektor, polazeći od statističkog podatka da u ovom trenutku nedostaje oko 900 tisuća stručnjaka i inženjera. 

Projekt polazi da STEM problem ima korijene već u osnovnim školama. Njime se nastoji detaljnije razmotriti u kakvom odnosu stoji praksa školskog ocjenjivanja iz prirodoslovnih predmeta i matematike, vjerovanje učenika da su uspješni odnosno neuspješni u tim područjima i njihov iskazani interes za pojedinim budućim zanimanjima, prije svega inženjerskim. Istraživanje nastoji provjeriti očekivanje da u hrvatski školama učenici vrlo rano razvijaju profesionalne interese i projekcije budućih karijera te da uzroci STEM problema leže još u osnovnoj školi.

Projekt je započeo u srpnju 2014. godine i trajat će do lipnja 2015. Financira ga Hrvatska elektroprivreda d.d.

Voditelj projekta je dr. sc. Josip Burušić (Josip.Burusic@pilar.hr).

Također provjeri

Projekt NEXTGENDERHR: Promjene rodnih odnosa u Hrvatskoj

Projekt Promjene rodnih odnosa u Hrvatskoj (NEXTGENDERHR) izvodi se u Institutu društvenih znanosti Ivo Pilar… Pročitaj više o Projekt NEXTGENDERHR: Promjene rodnih odnosa u Hrvatskoj